Kanske det mest fantastiska system för direktförsäljning någonsin
Sa jag möjligen? Mitt fel. Google Forms är det mest fantastiska direktförsäljningssystemet någonsin . Och det är gratis! Föreställ dig detta: någonstans i CA ströde en supersmart Googler pixie-damm och skapade en magisk blyform (låt oss kalla det ett virtuellt dörrprisslip) för direktförsäljare och nätverksmarknadsförare - utan att ens veta det. Denna magiska form kan spara tid och hjälpa dig att hålla dig organiserad och samtidigt generera fler leads för nya kunder, fester och rekryter. Det är vad ditt tidstressade-överväldigade själv drömt om. Så tack Herr Googler. Du äger!
Men det blir bättre. Nya uppdateringar av Google Formulär låter dig lägga till foton och videor direkt i formuläret. Exploderade din hjärna ännu? Ja, jag talar om videor från ditt program för värdinna, möjlighetsvideor, kundbedömningar, produkt avslöjar, incitamentsresor och alla videor du och din smartphone kan skapa.
Kom igång snabbt genom att välja från förlagda mallar, inklusive festinbjudningar, beställningsformulär och kontaktformulär, och sedan redigera formuläret för att anpassa det. Vill du ha det coolaste Dörrpriset på försäljningsevenemanget (eftersom du är så konkurrenskraftig)? Wow dina deltagare med ett roligt animerat tema, från en festgård i trädgården komplett med ballonger som rör sig i vinden till champagnefyllda flöjter med rörliga bubblor. Skål! Du kan till och med kopiera befintliga formulär så att du inte behöver uppfinna hjulet igen. Vill du veta när någon fyller i formuläret utan att behöva kontrollera svaren hela tiden? Du kan göra det också. Välj "formulärmeddelanden" från tilläggsfliken (också gratis) så blir du en uppföljande ninja. Obs: Om wi-fi inte är ett alternativ kan den personliga hotspot på din telefon säkerhetskopiera dig.
Titta på min Google Forms handledning:
När du är klar med din lyckliga dans över alla möjligheter kan du läsa om hur du kan använda Google Forms för din direktförsäljning eller nätverksmarknadsföringsbiz.
5 sätt att använda Google-formulär för din direktförsäljning eller nätverksmarknadsföringsbiz:
1. Leverantörshändelser:Lämna papperet och den efterföljande uppföljningskampen hemma. Jag vet att du hade stora avsikter att nå ut till alla människor som fyllde ut ditt dörrpriset på dina leverantörshändelser förra månaden. Men då kunde du inte förstå handskrivningen på hälften av e-postadresserna och telefonnumren var svåra att läsa. Du kommer till den högen nästa vecka, eller hur? Fel. Innan du vet ordet av det blir nästa vecka nästa månad, och högen med dörrpriset fortsätter att växa. Använd istället Google Forms för att skapa ett virtuellt dörrpriset för dina leverantörshändelser. Spara ett träd och uppmuntra deltagarna att fylla i ditt Dörrpriset på en iPad eller smartphone. Och oroa dig inte för prisdragningen. Dela bara ut gamla biljetter till antalet skolor till alla som fyller ut ditt dörrprisslip så att du fortfarande kan göra en traditionell pristeckning.
2. Kundåterkoppling: När var förra gången du undersökte dina kunder för att ta reda på exakt vad de kan vara intresserade av? Tack vare Google Forms kan denna mycket smarta marknadsföringsstrategi implementeras med några klick, eftersom när du skapar ett formulär kan du kopiera det för att skapa ett nytt formulär. Med andra ord, du behöver inte återuppfinna hjulet för varje ny form. Kopiera ditt dörrprisslip och redigera formuläret för att skapa en kundundersökning som innehåller video-avslöjanden av nya produkter (under 5 sekunder fungerar bäst). Jag rekommenderar tre frågor med svar på flera val fokuserade på att öka försäljningen, fester och sponsra leads. Lägg till en pristeckning för alla som fyller i ditt formulär för att maximera dina resultat och dela länken i din Facebook-grupp och via e-post för att nå så många kunder som möjligt.
3. Facebook och hemmafester: Så detta är den riktigt coola delen. Eftersom din virtuella dörrprisdel delas med en länk, behöver inte gästerna faktiskt delta i festen för att fylla i den. Det betyder att du kan dela länken på alla dina Facebook-evenemang och uppmuntra alla att delta - även om de inte handlade eller deltar i festen. Du kan använda denna enkla strategi för att fördubbla mängden leads du får på fester. Och igen organiseras all blyinformation för dig i ett kalkylblad, vilket skapar ett gjort-för-dig uppföljningssystem. På allvar bör hela teamet använda Google Forms.
4. Teamundersökning: Skapa ett formulär för ditt nya konsult ombordssystem för att identifiera en ny konsult varför, mål, drömmar, styrkor och oro. Du kan också använda Google Forms för att identifiera konsulter som vill gå med i ett Trip Team, Future Leader Team och mer.
5. Evenemangsundersökning: Från Hall-fester och produktlanseringar till workshops och konferenser är Google Forms din onlineundersökning för att få feedback och identifiera möjligheter.
Är du redo att verkligen rocka din direktförsäljningsbiz?
Gå med i min VIP-grupp för direktförsäljare och få min populära Vendor Event Course som en bonus ... ett värde på $ 97! PLUS 2 gåvor till: Vad du ska posta på din Facebook-sida för att boka fler Facebook-fester och mina Top 10 Call-To-Action-inlägg för Facebook-parter , tillsammans med Hur man bygger en blomstrande Facebook-grupp i ditt exklusiva Learning-Only Learning Center. Läs mer .
Lynn Bardowski är en prisbelönad entreprenör och bästsäljande författare till Success Secrets of a Million Dollar Party Girl . Hon talar med globala publik om direktförsäljningssucces, kvinnors empowerment och socialt försäljning och är en resurs för press, media och bloggare. Följ Lynn på hennes sociala webbplatser genom att klicka på ikonerna längst upp till vänster på denna sida.
Did I say possibly? My bad. Google Forms is the most amazing direct sales lead system ever. And it’s free! Imagine this: somewhere in CA a super smart Googler sprinkled pixie dust and created a magical lead form (let’s call it a virtual Door Prize Slip) for Direct Sellers & Network Marketers – without even knowing it. This magical form can save you time and help you stay organized while generating more leads for new customers, parties and recruits. It’s what your time-stressed-overwhelmed-self has been dreaming of. So thank you Mr. Googler. You rock!
But it gets better. New updates to Google Forms allow you to add photos and videos right in the form. Did your brain explode yet? Yes, I’m talking videos of your hostess program, opportunity videos, customer testimonials, product reveals, incentive trips, and any video you and your smartphone can create.
Get started quickly by selecting from pre-made templates, including Party Invites, Order Forms and Contact Forms, and then edit the form to customize it. Want to have the coolest Door Prize Slip at the vendor event (because you’re competitive like that)? Wow your attendees with a fun animated theme, from a backyard party scene complete with balloons moving in the wind to champagne-filled flutes with moving bubbles. Cheers! You can even copy existing forms so you don’t have to reinvent the wheel. Want to know when someone fills out your form without having to constantly check responses? You can do that too. Select “form notifications” from the add-ons tab (also free) and you’ll become a follow-up ninja. Note: If wi-fi is not an option, the personal hotspot on your phone can back you up.
Watch my Google Forms tutorial:
After you’re finished doing your happy dance over all the possibilities, read on to learn how you can use Google Forms for your direct sales or networking marketing biz.
5 Ways to Use Google Forms for Your Direct Sales or Network Marketing Biz:
1. Vendor Events: Leave the paper, and the ensuing follow-up struggle, at home. I know you had great intentions to reach out to all the people who filled out your Door Prize Slip at your vendor events last month. But then you couldn’t understand the handwriting on half the email addresses and the phone numbers were hard to read. You’ll get to that pile next week, right? Wrong. Before you know it, next week turns into next month, and the pile of door prize slips just keeps growing. Instead, use Google Forms to create a virtual door prize slip for your vendor events. Save a tree and encourage attendees to fill out your Door Prize Slip on an iPad or smartphone. And don’t worry about the prize drawing. Simply hand out old-school raffle tickets to everyone who fills out your Door Prize Slip so you can still do a traditional prize drawing.
2. Customer Feedback: When was the last time you surveyed your customers to find out exactly what they might be interested in? Thanks to Google Forms this very smart marketing strategy can be implemented with a few clicks, because once you create a form you can copy it to make a new form. In other words, you don’t have to reinvent the wheel for each new form. Copy your Door Prize Slip and edit the form to create a customer survey that includes video reveals of new products (under 5o seconds works best). I recommend 3 questions with multiple choice answers focused on increasing sales, parties and sponsoring leads. Add a prize drawing for everyone who fills out your form to maximize your results and share the link in your Facebook Group and via email to reach as many customers as possible.
3. Facebook and Home Parties: So this is the really cool part. Because your virtual door prize slip is shared with a link, guests don’t have to actually attend the party to fill it out. That means you can share the link on all your Facebook events and encourage everyone to enter – even if they didn’t shop or attend the party. You could use this simple strategy to double the amount of leads you’re getting at parties. And again, all the lead information is organized for you in a spreadsheet, creating a done-for-you follow up system. Seriously, your entire team should be using Google Forms.
4. Team Survey: Create a form for your new consultant on-boarding system to identify a new consultant’s why, goals, dreams, strengths and concerns. You could also use Google Forms to identify consultants who want to join a Trip Team, Future Leader Team and more.
5. Event Survey: From Hall parties and product launches to workshops and conferences, Google Forms is your must-have online survey to get feedback and identify opportunities.
Ready to really rock your direct sales biz?
Join my VIP Group for direct sellers and get my popular Vendor Event Course as a bonus... a $97 value! PLUS 2 more gifts: What to post on your Facebook Page to book more Facebook parties and my Top 10 Call-To-Action Posts For Facebook Parties, along with How To Build A Booming Facebook Group in your exclusive Members-Only Learning Center. Learn more.
Lynn Bardowski is an award-winning entrepreneur and bestselling author of Success Secrets of a Million Dollar Party Girl. She speaks to global audiences about Direct Sales Success, Women’s Empowerment, and Social Selling and is a resource for press, media and bloggers. Follow Lynn on her social sites by clicking on the icons on the top left of this page.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar